ספרים בהוצאת בטיחות אנוש

ספרים בהוצאת בטיחות אנוש

אחריות בשל פגיעות בעבודה” מאת דני אנגל, יעל פאל חזן וגדעון אנגל
שנת פרסום 2001 הוצאת משאבים, עוקדן ובו 604 עמודים. כולל 56 פרקים המחולקים לשלושה שערים. 500 ₪ במכירה ישירה. ( נותרו עותקים בודדים ).
ספר יסוד המשלב בין עקרונות משפטיים של דיני בטיחות בעבודה לבין יישום מעשי של ניתוח אירועים על פי ענפי תעסוקה שונים, גורמי הסיכון, מנגנון הפגיעה והמסקנות הנובעות מכל אלו ביחס לשאלת האחריות בנזיקין.
הספר נכתב ע”י משפטנית, מהנדס מומחה לבטיחות בעבודה וחוקר תאונות עבודה.
השער הראשון בספר ובו שמונה פרקים, דן בסוגיות משפטיות העוסקות בתאונות המתרחשות במצבים חריגים או עם אוכלוסיות מובחנות. לדוגמא- עובד שלו יותר ממעסיק אחד במועד התאונה, עובד שהוא גם בעל שליטה, פגיעות של קטינים ותאונות המתרחשות מחוץ לחצרי המפעל.
השער השני מטפל בענפי תעשיה ועבודה שונים וגורמי הסיכון האופייניים האחראיים למרבית התאונות והפגיעות בענפים אלו. בשער זה 38 פרקים המשלבים הסברים טכניים עם עקרונות בטיחות שלאחריהם מופיעות מסקנות משפטיות בשאלת האחריות בנזיקין. הפרקים בשער זה מופיעים בצמדים: פרק המנתח את העקרונות הטכניים והמסגרת המשפטית של אותו תחום ( לדוגמא- חשמל ) ולאחריו פרק המביא פסיקה אשר דנה בתאונות מתחום זה ובניתוח שאלת האחריות לפגיעה.
השער השלישי ובו 10 פרקים עוסק במחלות מקצוע ובסוגיות הייחודיות שתחום זה מעלה בהקשר לתביעות נזיקין. שלשה מהפרקים עוסקים במחלות הנפוצות ביותר : ליקויי שמיעה, מחלות עור ומחלות בדרכי הנשימה.

אחריות בשל תאונות ברשות הרבים” מאת עו”ד יעל פאל חזן ודני אנגל
שנת פרסום 2003 הוצאת בטיחות אנוש, עוקדן ובו 447 עמודים. כולל 22 פרקים. 200 ₪ במכירה ישירה .
הספר נכתב ע”י משפטנית ומומחה בטיחות העוסק בחקירת תאונות.
כל פרק בספר עוסק בתחום מוגדר של אירועים נזיקיים, לדוגמא: תאונות במוסדות חינוך, תאונות ספורט ופנאי פגיעה מבעלי חיים וכד’.
בראש כל פרק ניתנת סקירה קצרה של החוקים והתקנות המסדירות אותו תחום, ולאחריו מובאת פסיקה ענפה שדנה באירועים מאותו סוג. לנושאים המקיפים אירועים מסוגים שונים, ויחדו תתי- פרקים, כך שכל תת-פרק דן בסוגיה מוגדרת ומובחנת. כך לדוגמא יש בפרק העוסק ברשויות מקומיות, תתי- פרקים שעניינם מהמורות ובורות בכביש ובמדרכה, מדרגות ודרכים משופעות, כיפות בטון ופסי הרעדה ועוד.
הספר נועד לשמש מדריך מעשי לעורכי דין שבפניהם תיק נזיקין המערב סוגיה מוגדרת. עיון בספר יאפשר סקירה נוחה ותמציתית של הפסיקה הקיימת באותו נושא וניהול נכון של התיק בין אם מדובר בתובע ובין אם בנתבע.

המדריך המלא לבטיחות בבית” מאת מהנדס אריק יודלא, עו”ד יעל פאל חזן ודני אנגל
שנת פרסום 2010 הוצאת בטיחות אנוש ספרון כריכה רכה. 124 עמודים כולל 12 פרקים.30 ₪ בתוספת לדמי משלוח או 20 ₪ להפצה סיטונאית ( 30 יחידות לפחות).
זהו מדריך מעשי, צבעוני ומאויר המיועד לקהל הרחב ובמיוחד ל”אוכלוסיות רגישות”- הורים לתינוקות וילדים קטנים, קשישים נכים ואלו המטפלים בהם.
המדריך נועד לתת למשתמש בו, עצות מועילות בסגנון “עשה” ו”אל תעשה” במגוון תחומים וביחס לגורמי סיכון שונים המצויים בתחומי הבית ובסביבתו.
12 פרקי הספר עוסקים בנפילות, סיכוני כוויות, הרעלות, נפילת חפצים, צעצועים מסוכנים, חשש מחנק ועוד. ההסברים ניתנים בלשון פשוטה תוך המחשה באיורים צבעוניים ובליווי עצות מועילות וקלות לביצוע.
הספרון הופץ באלפי עותקים ואף קיבל חסות של חברת ביטוח המפיצה אותו יחד עם פוליסת ביטוח דירה שהיא משווקת.

אחריות בשל תאונות-הלכה למעשה” מאת עו”ד יעל פאל חזן ועו”ד דני אנגל
שנת פרסום 2013, הוצאת בטיחות אנוש, ספר בכריכה קשה 549 עמודים כולל 8 פרקים. 500 ₪ במכירה ישירה.
ספר נוסף, פרי שיתוף פעולה בין יעל פאל חזן ודני אנגל. הספר משלב בין עולם המשפט לבין ידע מעשי בתחום ניתוח תאונות מסוגים שונים ונותן בידי הקורא- המשפטן כלי עבודה רב עוצמה בניהול תיק הנזיקין.
הספר מהווה עדכון והרחבה לספר קודם פרי עטם של השניים: ” אחריות בשל תאונות ברשות הרבים”
כל אחד מפרקי הספר דן בנושא מוגדר של אירועים תאונתיים, לדוגמא : תאונות במקומות ציבוריים, במקומות בילוי, במתקני ספורט ונופש, במרכזי קניות, בבריכות שחיה, בבתים משותפים ועוד. כל פרק או תת-פרק מביא פסיקה הדנה באירועים מהסוג הנדון בו, תוך הפרדה לפסקי דין שקיבלו את התביעה ( במלואה או בחלקה), לבין אלו שדחו אותה. בסיכום כל פרק מובא ניתוח של המחברים, המסכם את הלקחים מהפסיקה ומציג מסקנות משפטיות- פרקטיות שיסייעו לעורך הדין בבניית הטיעון המשפטי בתיק שבפניו.

דילוג לתוכן